FAQ - ofte stillede spørgsmål

Få svar på dine spørgsmål om leje af ferielejlighed i København, og se hvor nemt du kan spare penge på overnatning :-)

Klik på et spørgsmål og se svaret

Hvordan bestiller man en ferie lejlighed?
1. Søg på ønskede rejse datoer.
2. Vælg lejlighed og foretag en booking.
3. Bekræft din booking med reservationsbeløbet online, og modtag en øjeblikkelig bekræftelse. Restbeløbet betales enten ved ankomst eller før ankomst jf. lejebetingelserne.

Booking deadline er 3 dage før ønsket ankomst.

Søg og se det store udvalg af ferielejligheder til overnatning her, når du ønsker billig overnatning i København.
Kan jeg bestille på telefon, brev eller fax?
Nej, vores mål er at give dig den laveste mulige pris for dit ophold i København. Vi har ingen dyre call-centre, så vi kan videregive disse besparelser til dig, når du booker online :-)
Må vi have husdyr med?
Nej, det er desværre ikke tilladt at holde dyr i lejlighederne ifbm. jeres overnatning.
Hvad er jeres booking deadline?
Da er er tale om privat indkvartering skal vi bruge lidt tid på at koordinere din booking, derfor er booking deadline senest 3 dage før ønsket ankomst dato.

Hvis du har brug for at lave en last minute booking (under 3 dage til ankomst) kan vi anbefale en hotel lejlighed i stedet: Se hotel lejligheder
Er det muligt at booke efter februar 2018?
Kalenderne for alle lejlighederne åbnes 10 måneder forud. Pt. kan der bookes til og med februar 2018.

Hvis du har brug for at foretage en booking nu udover denne periode kan vi anbefale en hotel lejlighed i stedet:
Se hotel lejligheder
Hvad er aldersgrænsen for børn?
Børn er under 18 år. Og børn under 3 år bor gratis og behøves derfor ikke tælle med som en person, når du søger priser. Bemærk at i selv skal medbringe dyne, pude m.m. til barnet, og en seng hvis barnet ikke kan sove i en voksenseng.
Kan I hjælpe mig med at leje baby udstyr?
Selvfølgelig, du kan nemt leje en klapvogn, barnevogn, bæresele m.m. hos vores betroede partner lejenbarnevogn.nu. Hvis du bestiller levering ved ferieboligens adresse, leverer firmaet ved din ankomst og henter udstyret ved din afrejse.
Hvad koster en feriebolig?
Du vil med det samme se total prisen inkl. moms, når du søger. Prisen afhænger af antallet af gæster.
Hvilke type lejligheder kan man booke?
Der er tale om privatejede lejligheder med mindre andet er angivet under lejebetingelserne. Du har lejeaftalen direkte med udlejer.

Det er også muligt at booke en hotellejlighed, og du kan se oversigten over hotellejligheder her.
Hvornår betaler man?
Total prisen inkl. moms betales i 2 steps:
1. Du bekræfter din booking ved at betale reservationsbeløbet online.
2. Du betaler restbeløbet senere, enten kontant ved ankomst eller forud for ankomst, alt efter lejebetingelserne.
Hvilke betalingskort kan jeg betale med?
Du kan betale reservationsbeløbet online med Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Union Pay, American Express eller JCB.
Nets tillægger et kort gebyr alt efter korttype.
Hvilke valutaer kan jeg betale med?
Alle beløb betales i danske kroner (DKK).
Kan vi betale med EAN nr?
Nej, desværre kan private udlejere ikke udstede en elektronisk faktura til det offentlige. Dog er der mange firmaer og institutioner, der enten betaler via bankoverførsel (og får en kvittering) eller almindeligvis via kredit/debit-kort og dermed lægger ud for virksomheden/institutionen.
Hvad er sikkerheds depositum?
Sikkerheds depositum betales til udlejer ved ankomsten, og fungerer som et garantibeløb, såfremt der opstår skader på lejligheden eller lejlighedens inventar ifbm. din overnatning. Depositummets størrelse fremgår af lejebetingelserne og returneres ved afrejse jf. lejebetingelserne.
Hvad er afbestillingsreglerne?
I tilfælde af at du ændrer mening inden for 3 dage efter modtagelse af booking bekræftelsen og ønsker at annullere, vil du få dit reservationsbeløb tilbage og restbeløbet annulleres.

For størstedelen af lejlighederne annulleres restbeløbet også hvis du annullerer senere, men tjek venligst lejlighedernes lejebetingelser for at se om der er angivet noget specifikt.
Kan I hjælpe med overnatning i andre byer?
Hvis I planlægger at besøge andre storbyer, kan vi anbefale at sammenligne ferielejligheder på JoyMundo.com
Hvordan defineres et soveværelse?
Hjemmesiden kører med international feriebolig standard, hvor hvert rum med sovepladser defineres som et soveværelse/soverum.
Kan man bo 1 person?
Ja, du er velkommen til at bo 1 person i lejligheden.
Hvad hvis vi er flere personer på forskellige tidspunkter?
Lejligheden bookes altid til det antal overnattende gæster, der skal reddes op til. Ankommer én eller flere gæster eks. en dag senere eller rejser en dag tidligere, skal der altså bookes til alle personer i perioden.
Må vi selv medbringe madrasser til flere personer?
Nej, der må udelukkende bo det antal personer, som der er reserveret til. Under hver lejlighedsomtale kan du se hvor mange personer, der er sovepladser til, og dermed tilbydes overnatning til.
Kan vi se lejligheden før vi bestiller?
Da der er tale om privat udlejning er der desværre ingen udlejere som har mulighed for at fremvise lejlighederne før booking. Vi tilstræber os at alle omtalerne på hjemmesiden beskriver og viser lejlighederne bedst muligt.
Kan man bo i eks. 3 måneder?
Nej, alle lejligheder korttidsudlejes mellem 2 nætter til 4 uger. Det er konceptet bag vores feriebolig udlejning. Du er naturligvis velkommen til at booke flere sammenhængende ophold for at opnå det ønskede antal overnatninger.
Kan man booke i 1 nat?
Nej, alle lejligheder korttidsudlejes mellem min. 2 nætter til 4 uger, og egner sig dermed bedst til eks. weekendophold, miniferie og ferie.
Udlejer I til firmaer?
Ja, i mange af lejlighederne vil det være muligt at lave firmaaftaler om overnatning i flere uger - dog ikke i flere og hele måneder ad gangen, da de fleste udlejere allerede har en del bookinger henover året.

Du kan også nemt booke online og angive firmanavn og adresse. Du modtager en faktura og booking bekræftelse med alle oplysninger inkl. pris til bogholderiet ved booking.
Hvornår kan vi ankomme?
Ankomst- og afrejsetidspunkter aftales typisk ugen før ophold direkte med udlejer. Du er naturligvis velkommen til at kontakte udlejer direkte efter booking og koordinere dette.
Hvornår får vi nøglerne?
Typisk viser udlejer jer lejligheden ved ankomsten, hvor i også får nøglerne og afregner restbeløbet. Dette koordineres direkte med udlejer efter booking.
Hvad med rengøring?
Lejligheden efterlades i samme stand som ved modtagelse jf. lejebetingelserne. Nogle lejligheder tilbyder endvidere tilkøb af slutrengøring (tjek direkte med udlejer efter booking).
Hvad er Instant Booking?
Ingen grund til at vente på at en forespørgsel bliver godkendt - du modtager en øjeblikkelig bekræftelse, når du booker.
Lige så nemt som at booke hoteller.
Må der ryges i lejlighederne?
Nej, rygning er ikke tilladt i nogle af ferieboligerne.
Er der elevator i lejlighederne?
I hver feriebolig beskrivelse under faciliteter er det angivet om der er elevator i bygningen. Det er dog yderst sjældent at der forefindes elevator i de gamle bygninger i indre København.
Er lejlighederne indrettet til kørestolsbrugere?
Det er desværre svært at komme rundt i lejlighederne i kørestol. De fleste københavner lejligheder ligger nemlig i gamle bygninger med mange trapper og uden elevator eller andre handicapvenlige faciliteter.
Hvad med sengetøj og håndklæder?
Sengetøj og håndklæder (+ puder og dyner) er inkluderet i lejen i de fleste lejligheder.
Hvis en bolig mod al forventning ikke tilbyder dette, vil det tydeligt stå under faciliteterne for den specifikke bolig.
Kan jeg selv udleje min lejlighed?
Ja, har du en lejlighed i Storkøbenhavn kan du læse mere om udlejning af ferieboliger her, og oprette en gratis profil. Vi glæder os til at høre fra dig.
Kan I anbefale sightseeing i København?
København tilbyder masser af gode turistattraktioner som Den lille Havfrue, Amalienborg, kanalture m.m. Vi har gjort det nemt at tjekke sightseeing muligheder, ture og billetter her:
København Sightseeing
Kan I anbefale et biludlejnings site?
Selvfølgelig, du kan booke en udlejningsbil online her:
Rentalcars
Modtager jeg en faktura?
Ja, selvfølgelig. Du kan se/printe din faktura for reservationsbeløbet, du betaler ved online booking, og du modtager også en kopi på email.

Restbeløbet betales direkte til udlejer. Din booking bekræftelse indeholder alle betalingsoplysninger og beløb, og fungerer også som din betalingskvittering. Såfremt du har brug for en speciel kvittering for restbeløbet, er du velkommen til at spørge udlejer om dette efter booking.
Hvordan kan jeg kontakte ferieboligkbh.dk?
Har du spørgsmål som du ikke kan finde svar på her på Feriebolig København hjemmesiden, er du selvfølgelig velkommen til at skrive til kontakt(a)ferieboligkbh.dk. Du kan læse mere om ferieboligkbh.dk her.

Andre byer i samarbejde med

Spørgsmål før booking?

Question